Ești aici:    Home      Legume      Beneficiile consumului de mazăre
Beneficiile consumului de mazare

Beneficiile consumului de mazăre

04/11/2015
Publicat înLegume

Poate că faceți parte dintre persoanele care își amintesc de mazăre ca unul din alimentele pe care le urați atunci când erați copil. Deși atunci când creștem mai mari ne dăm seama cu adevărat de valoarea nutritivă a unui bob de mazăre precum și a altor alimente și legume din cauza cărora ne certam cu mamele noastre.

Mazărea este un membru al familiei leguminoaselor, fiind dicotiledonată și mai este cunoscută ca Pisum sativum. Mazărea verde este de obicei recoltată de la începutul primăverii și până toamna târziu – spre iarnă. Mazărea congelată si cea uscată este disponibilă pe tot parcursul anului.

La fel ca orice altă legumă, mazărea are o valoare nutritivă foarte mare. Este bogată în proteine, vitamine și minerale. Mazărea este diferită de fasole, această din urmă are mai mult calciu și fosfor iar mazărea oferă un nivel mai ridicat de proteine și carbohidrați. Conținutul de fibre al unui bob de mazăre ajută la scăderea nivelului de colesterol.

Valori nutriționale ale mazării, ce conține aceasta:

  • Cele mai multe dintre vitaminele din grupul B, în special vitamina B1 sau tiamina. Mazărea verde este, de asemenea, plină de acid folic în formă sintetică și vitamina B solubilă în apă. Sunt o sursă bună de riboflavină, niacină și piridoxină.
  • Este bogată în vitaminele A, C și K.
  • Conține niveluri mari de calciu, magneziu, mangan, zinc, cupru, fier și potasiu.
  • Multe proteine de calitate, mazărea putând fi un substituit al cărnii, dacă este consumată în aceeași cantitate.
  • Cea mai bună sursă de fibre solubile.
  • Nivel foarte scăzut de grăsimi.

Valoarea nutritivă pe care mazărea o poate da corpului tău depinde și de cantitatea în care este consumată, astfel în continuare vă prezentăm o listă cu valorile nutritive ale mazării pentru 100 de grame.

  • fibre dietetice – 5.1 g
  • fosfor – 108 mg
  • grăsimi – 0.4 g
  • vitamina A – 38 μg
  • beta-caroten – 449 μg
  • carbohidrati – 14.5 g
  • riboflavină sau vitamina B2 – 0.1 mg
  • niacină sau vitamina B3 – 2.1 mg
  • acid pantotenic sau vitamina B5 – 0.1 mg
  • vitamina B6 – 0.2 mg
  • zaharuri – 5.7 g
  • acid folic sau vitamina B9 – 65 μg
  • vitamina C – 40.0 mg
  • calciu – 25.0 mg
  • fier – 1.5 mg
  • magneziu – 33.0 mg
  • tiamină sau vitamina B1 – 0.3 mg
  • energie – 80 kcal (340 kJ)
  • proteine – 5.4 g
  • potasiu – 244 mg
  • zinc – 1.2 mg

Mazărea proaspătă poate conține diferite substanțe nutritive dacă este uscată sau sub formă de conservă. Mazărea uscată are mai multe calorii din cauza lipsei de apă.

Spune-ne părerea ta

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Despre noi

Suntem o echipa tanara care dorim sa va oferim informatii utile pentru un mod de viata mai sanatos. Incercam sa facem din acest site un loc unde sa gasiti majoritatea informatiilor despre alimentele sanatoase dar si retete culinare de preparare a acestora.