Ești aici:    Home      Super alimente      Incredibilele beneficii ale semințelor de chia
Incredibilele beneficii ale semintelor de chia

Incredibilele beneficii ale semințelor de chia

03/11/2015
Publicat înSuper alimente

Semințele de chia sunt o alternativă foarte bună pentru a crește aportul nostru de acizi grași esențiali, în special omega 3 și de a reduce pofta de mancare.

Istoria semințelor de chia
Chia (Salvia hispanica) este o plantă din familia Lamiaceae (familia mentei), originară din centrul Mexicului și zona muntoasă din Peru. Semințele sunt mici și rotunde. Există două soiuri, unul numit Salba și un soi de culoare neagră. Culoarea variază în funcție de proveniență.

În prezent, chia este cultivată în America de Sud, Australia și Statele Unite ale Americii. Alături de fasole, porumb și amarant, chia a fost alimentul de bază al aztecilor și maiașilor. Chia a fost, de asemenea, utilizată în diferite ritualuri religioase. Acest aliment minune a fost introdus în alimentația umană cu 3.500 de ani I.H.

În urma unui studiu realizat de profesorul Vladimir Vuskan de la Facultatea de Medicina din Toronto pe o perioadă de 15 ani, a rezultat ca semințele de chia conțin mai multe substanțe nutritive decât foarte multe alimente cunoscute:
– 50% mai mult acid folic decât sparanghelul;
– De 15 ori mai mult magneziu decât broccoli;
– De 1,1 ori mai multe fibre decât tărâțele de grâu;
– De 2,5 ori mai multe proteine decât boabele de fasole;
– De 8 ori mai mult Omega-3 decât somonul;
– De 3 ori mai mult fier decât spanacul;
– De 2 ori mai mult potasiu decât bananele;
– De 3 ori mai multi antioxidanți decât afinele;
– De 6 ori mai mult calciu decât laptele;

Numai 2 linguri de semințe de chia conțin 2,5 g de acizi grași Omega-3 și 4, 2 grame de fibre. Mai mult decât atat, acestea nu conțin fitoestrogeni.
Semințele de chia sunt uneori numite “hrana indienilor”, deoarece acestea constituie hrana unor triburi de amerindieni. Aztecii le foloseau pentru sursa lor de energie, acestea fiind atât de bogate în fibre și grasimi.

Înmuiate în apă, semințele de chia formează un gel solid cu un strat exterior foarte bogat în fibre solubile. În stomac, amestecate cu sucul gastric, ele devin gelatinoase, creând astfel o barieră între carbohidrați și enzimele digestive. Carbohidrații sunt absorbiți mult mai lent, astfel consumul de chia ajută la stabilizarea zahărului în sânge, fiind astfel foarte bune pentru persoanele cu diabet zaharat.

Proprietăți ale semințelor de chia
Chia este un aliment fără gluten, conține 30% proteine de înaltă calitate, 30% fibre pentru cele mai solubile și foarte multi antioxidanți. Uleiul din semințe de chia se conservă foarte bine și nu râncezește. Prin compoziția lor, semințele de chia pot fi clasificate în familia semințelor oleaginoase.

Aportul zilnic de semințe de chia trebuie să fie o lingură mare (aproximativ 15 grame). Atenție, nu depășiți 30 de grame pe zi. De asemenea, într-o lingură conține 4,8 grame de fibre, acestea fiind esențiale pentru sănătate.

Chia joacă un rol important și în prevenirea bolilor cardiovasculare: tensiune arterială, factori inflamatorii.

În ciuda acestor rezultate promițătoare, chia, în mod evident, nu poate trata bolile, însă vom culege toate beneficiile acesteia prin încorporarea în dieta noastră de zi cu zi.

Pentru a beneficia de proprietățile sale, nu este recomandat să pisăm semințele. La fel ca orice alimente, se recomandă să fie mestecate cât mai mult posibil. Prin adăugarea lor într-un lichid, cum ar fi suc, iaurt sau cereale, semințele devin moi și iși încep procesul de germinare. Acestea mai pot fi adăugate în sosuri pentru salate sau puse direct în salata, în aluatul de pâine sau plăcintă.

Principalele avantaje nutriționale ale semințelor de chia:
– Chia nu conține gluten și este indicată persoanelor alergice la acesta;
– Omega-3 – 2 linguri de chia pe zi sunt suficiente pentru a furniza organismului mai mult decât cantitatea necesară zilnică.
– Antioxidanți – chia este bogată în antioxidanți naturali care ajută la prevenirea stresului oxidativ;
– Fibre – aceleași 2 linguri pe zi furnizează 30% din necesarul de fibre zilnice. Chia absoarbe de 14 ori greutatea sa în apă, încetinește digestia și eliberează zaharuri în organism și creeaza, în cele din urmă, o senzație prelungită de sațietate. Luate la micul dejun, cerealele reduc dorința de a mânca zahăr.]
– Proteine – sursă excelentă de aminoacizi esențiali, chia conține aproximativ 22% proteine valoroase;
– Vitamine și minerale – chia este o sursă excelentă de calciu, fosfor, magneziu, potasiu, fier, zinc, cupru și are un conținut redus de sodiu.

One Comment

  1. Tatiana Rusu   13/11/2015 11:27/ Reply

    Eu am slabit 26 kg in doar o luna, cu acelasi regim alimentar, doar cu cafea verde
    cumparata online de pe site-ul oficia, pentru a citi povestea mea
    si alte zeci de fete care au slabit cu aceasta cafea verde cu poze de inainte si dupa poti vizita blogul meu : bit.ly/1izVc1h

Spune-ne părerea ta

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Despre noi

Suntem o echipa tanara care dorim sa va oferim informatii utile pentru un mod de viata mai sanatos. Incercam sa facem din acest site un loc unde sa gasiti majoritatea informatiilor despre alimentele sanatoase dar si retete culinare de preparare a acestora.