Ești aici:    Home      Legume      Legume – Beneficii, utilitatea si valorile nutritionale
Legume - Beneficii, utilitatea si valorile nutritionale

Legume – Beneficii, utilitatea si valorile nutritionale

04/11/2015
Publicat înLegume

Legumele de toate tipurile formează o parte foarte valoroasă din dieta noastră zilnică. Acestea joacă un rol important în menținerea sănătății generale bune, datorită prezenței de elemente minerale și vitamine. Aceste substanțe ajută la construirea oaselor, dinților, etc. De asemenea, legumele protejează organismul de boli și reglementează procesele acestuia de care vitalitatea și starea bună de sănătate depind. Prezența celulozei nedigerabile din legume ajută la funcționarea corectă a intestinului gros prin eliminarea în mod regulat a materiei nedorite din organism.

Culoarea verde a legumelor se datorează prezenței pigmentului verde numit clorofilă. Clorofila este afectată de către pH. În condiții acide, se schimbă în verde măsliniu, iar în condiții alcaline, devine verde strălucitor. Unii acizi sunt eliberați în abur, atunci când legumele sunt gătite, în special în cazurile când acestea sunt gătite fără capac. Culoarea galbenă sau portocalie a unelor legume se datorează prezenței carotenoidelor, care și ele sunt afectate de procesul de gătit sau de modificarea pH-ului.

Legumele rădăcinoase sunt importante și ele în dieta noastră din simplul fapt că acestea depun glucide. Legumele verzi sunt în general consumate sub formă de tocane și supe de legume. Însă pentru a obține cel mai bun nutrient posibil, legumele ar trebui să fie consumate crude cât mai des posibil. Multe substanțe valoroase din legume pot fi complet distruse prin procesul de fierbere.

Valoarea legumelor

Legumele pot fi, în general, definite ca plante erbacee folosite în scopuri culinare. Acestea sunt utilizate pentru a da gust și a crește calitatea mâncării și, de asemenea, pentru potențialul lor dietetic. În general sunt formate din celuloză, hemiceluloză și substanțe pectice. Zahărul, amidonul, mineralele și vitaminele sunt de asemenea prezente în legume. În plus față de vitamine și fibre, conțin, de asemenea, săruri minerale, apă, calciu, fier, sulf și potasiu. Legumele verzi conțin de obicei apă, fier, vitaminele A, B și C.

Legumele proaspete sunt foarte importante în dietă din cauza prezenței de vitamine și săruri minerale. Celuloza incită mișcarea peristaltică și indirect ajută la o mai bună digestie, prevenind constipația. Leguminoasele uscate mature precum și mazărea, fasolea, soia, sunt surse bogate de proteine și surse moderate de tiamină.

Compoziția medie a legumelor:

Legume verzi: Apă = 83% – 92%; Proteine = 1% – 2%; Carbohidrați = 3% – 8%; Săruri minerale = 1% – 2%; Vitamine = A, B, C, K.

Rădăcinoase: Apă = 75% – 85%; Proteine = 0.5% – 2%; Carbohidrați = 5% – 18%; Săruri minerale = 0.8% – 1%; Vitamine = A, B, C.

Alegerea legumelor:

Legumele ar trebui să fie alese cu grijă. Următoarele puncte trebuie luate în considerare în scopul de a obține beneficiile nutriționale adecvate:

  1. Alegeți legume proaspete, crocante cu o culoare vie. Cele deteriorate, ofilite sau zdrobite trebuie evitate pentru că este posibil sa își fi pierdut mare parte din nutrienți.
  2. Rădăcinoasele ar trebui să fie ferme și fără urme de cazma.
  3. Alegeți legumele de dimensiuni medii. Se gătesc mai ușor și, în general, au cea mai bună aromă. Legumele de dimensiuni mari de cele mai multe ori sunt sărace în aromă.
  4. Evitați legumele cu insecte în ele sau mâncate de acestea.
  5. Folosiți pe cât de mult este posibil legumele culese proaspăt din grădină.

Spune-ne părerea ta

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Despre noi

Suntem o echipa tanara care dorim sa va oferim informatii utile pentru un mod de viata mai sanatos. Incercam sa facem din acest site un loc unde sa gasiti majoritatea informatiilor despre alimentele sanatoase dar si retete culinare de preparare a acestora.